Ramazan ve Oruçla İlgili Kavramlar (5. Sınıf 2. Ünite)

5. sınıf 2. ünite kazanımı "Ramazan ve Oruçla İlgili Kavramlar. Sahur, imsak, iftar, hatim, teravih, fitre kavramlarının tanımları. Fitre ibadeti ile ilgili maddeler halinde açıklamalar. İftar duası ve anlamı...


RAMAZAN VE ORUÇLA İLGİLİ KAVRAMLAR

Sahur: Oruç tutmak için geceleyin imsak vaktinden önce kalkıp yemek yenen vakit.

İmsak: Sahur vaktinde yeme içmenin sona erip niyet edilerek oruca başlanılan vakit. Ayrıca sabah namazının vakti de imsak ile beraber başlar.

İftar: Akşam ezanının okunması ile birlikte yeme-içmenin serbest olduğu, orucun açıldığı zaman dilimi.

Hatim: Kur'an-ı Kerim'i ister ezbere, ister yüzünden olsun baştan sona okuyup bitirmek demektir. Hatimi kolaylaştırmak için Kur'an cüzlere (bir cüz 20 sayfa) ayrılmıştır.

Teravih: Ramazan ayında yatsı namazı ile vitir namazı arasında kılınan 20 rekatlık namazdır. Teravih namazı kılmak sünnettir. Kılınışı iki veya dört rekatlı sünnet namazları gibidir. Her dört rekatta bir salâvat okunur.

Fitre (Fıtır Sadakası): Şartları tutan, ekonomik durumu yerinde olan Müslümanların Ramazan ayında fakirlere vermeleri gereken bir sadaka türüdür.

» Fitre vermek vaciptir.

» Fitre kişi başına verilir

» Zekat verilebilecek kişilere verilir

» Miktarı da bir kişinin bir günlük yiyecek masrafı kadardır.

» Ramazan bayramı namazından önce verilmesi gerekir.


İftar Duası: Allahümme leke sumtü. Ve bike âmentü. Ve aleyke tevekkeltü. Ve alâ rızgıke eftartü. Ve savmel ğadi min şehri ramazâne neveytü. Fağfirlî mâ gaddemtü ve mâ ahhartü.

"Allah'ım, senin için oruç tuttum, sana inandım, sana güvendim. senin rızkınla orucumu açtım. Ramazan ayının yarınki orucuna da niyet ettim. Benim geçmiş ve gelecek günahlarımı bağışla."


5. sınıf 2. ünite diğer konular

• Ünitenin Önemli Kavramları

• Ramazan Orucu ve Önemi

• Ramazan ve Oruçla İlgili Kavramlar

• Kültürümüzde Ramazan ve Oruç

• Hz. Davud (a.s.)

• Rabbena Duaları ve Anlamları