Din Kültürü 8. Sınıf 3. Ünite Test-6

Asr suresi test. Kazanım 8.3.4.

1. Aşağıdakilerden hangisi "asr" sözcüğünün anlamlarından değildir?
a) Güven
b) Zaman
c) Çağ
d) İkindi vakti



2. Asr suresinde bir Müslümanın sahip olması gereken temel özellikler vurgulanmıştır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan değildir?
a) Salih amel işlemek
b) Sabrı tavsiye etmek
c) Hakkı tavsiye etmek
d) Mülkiyete önem vermek



3.
I. Vel asr.
II. İllellezine âmenû ve amilü’s sâlihâti ve tevâsav bi’l hakkı ve tevâsav bi’s sabr.
III. İnnel insane le fi husr.
Yukarıda karışık olarak verilen Asr suresinin ayetlerinin doğru sıralanışı seçeneklerin hangisinde verilmiştir?
a) I-II-III
b) I-III-II
c) III-I-II
d) II-I-III



4. İllellezine âmenû ve amilü’s sâlihâti ve ............... ve tevâsav bi’s sabr. (Asr suresi, 3. ayet)
Yukarıda yer alan Asr suresi 3. ayetindeki boşluğu doğru tamamlayan ifade seçeneklerin hangisinde verilmiştir?
a) tevâsav bi’l hakkı
b) Ve lem yekün
c) Ve min şerri mâ halâk
d) İnnel insâne lefî husr.



5. Asr suresinde Yüce Allah, zamanın kıymetini bilmeyip ömrünü boşuna geçirmiş kimsenin ziyanda olduğunu bildirmiştir. Bu yüzden kaliteli zaman geçirmeye özen göstermeli, vaktimizi, Allah’ın rızasına uygun şekilde değerlendirmeye çalışmalıyız.
Buna göre aşağıdaki öğrencilerden hangisi, hafta sonu zamanını diğerlerine göre daha verimli kullanmıştır?
A) Nilsu: Bugün 10.00’da uyandım. Yaklaşık bir saate yakın kahvaltı yaptım. Sonra arkadaşım Pelin aradı ve onunla yarım saat kadar lafladık. Sınıfa yeni gelen bir kız vardı, onun hakkında konuştuk. Sonra yaklaşık 100 soruluk test çözdüm. Yemek yedim. Biraz telefonumla vakit geçirdim. Dışarı çıktım ve gezdim. Akşam yemeği yedim. Ailemle vakit geçirdim. TV’de film izledim ve yattım.
B) Kemal: Bugün 06.30’da uyandım. Kahvaltımı yaptım. Sabah yaklaşık 50 soruluk test çözdüm. Sonra dışarı çıktım ve bir saat kadar bizim tayfa ile basketbol oynadım. Eve geldim ve yemeğimi yedim. Sonra bir saat kadar bilgisayar oyunu oynadım. Ardından ödevlerimi yaptım. Akşam yemeğimi yedim. Biraz ailemle takıldım. Sonra telefonumla vakit geçirdim ve yattım.
C) Yusuf: Bugün 06.30’da uyandım. Kahvaltımı yaptım. Sonra öğretmenin verdiği ödevleri yaptım. Bir saat kadar kitap okudum. Dışarı çıkıp Samet’le bisiklet turu yaptık. Eve geldim ve yemeğimi yedim. Yaklaşık bir saat bilgisayarda grafik tasarım çalıştım. Sonra arkadaşlarla online oyun oynadık. Oyundan sonra yaklaşık 100 soruluk bir test çözdüm. Akşam yemeğimi yedim. Ailemle biraz vakit geçirdim. Sonra bir saat kadar kitap okudum. Sonra telefonumla vakit geçirdim ve yattım.
D) Bekir: Bugün 09.00’da uyandım. Kahvaltımı yaptım. Biraz TV izledim. Sonra odama geçtim ve bilgisayarın başına oturdum. Akşam nasıl olmuş anlamadım. Annem yemeğe çağırdı. Koltuktan kalkmaya çalıştım, her yanım tutulmuş. Güç bela kalktım, yemeğimi yedim, annem babamla biraz sohbet ettim ve odama geçtim. Ödevlerimi yaptım. Sonra bilgisayarı açtım ve arkadaşlarla online oyun oynamaya başladık.



DİĞER TESTLER İÇİN → tıklayın

Hazırlayan: Hüseyin Araslı